CRM-ansvarlig/utvikler, Røde Kors

Søknadsfrist: 21.06.21
Sted: Oslo
Stilling: Fast

Ønsker du å bruke din profesjonelle kompetanse og ditt engasjement til å bidra til videreutviklingen av verdens største internasjonale humanitære organisasjon? Som CRM ansvarlig / utvikler i Norges Røde Kors vil du spille en nøkkelrolle med det tekniske eierskapet til vårt hovedverktøy for å understøtte våre frivilliges arbeid. Våre ca. 43.000 frivillige har stort behov for effektive og brukervennlige digitale verktøy som hjelper dem med å organisere sitt eget eller andre frivilliges engasjement i Røde Kors, for å kunne bruke mest mulig tid på det humanitære arbeidet.

Vår CRM løsning er i dag On-Prem Microsoft Dynamics 2016, og det blir din oppgave å modernisere (Dynamics365) og videreutvikle denne plattformen.

Vi søker deg som elsker å kode, er god til å sette deg inn i nye ting, har god helhetsforståelse for CRM-utvikling og er høyt motivert for å utvikle deg videre sammen med oss. Du liker å løse både små og store problemstillinger, og er ikke redd for ansvar. Du kommer gjerne fra en lignende rolle.

IKT Enheten består av om lag 16 dyktige medarbeidere og har ansvaret for all IT i Røde Kors. Det er en omfattende portefølje, hvor MS Dynamics, O365, Visma Bluegarden, Unit4 Business World og Service Now står sentralt. Mitt Røde Kors, som er en egenutviklet webbapplikation for å digitalisere frivilligheten, skal integreres tett mot flere av disse applikasjonene. IKT skal først og fremst bidra til løsninger som gjør det lett å være bruker, men også drive prosesser som gjør at frivillige, delegater og ansatte ser muligheter for å effektivisere og automatisere arbeid gjennom teknologi. Vi skal bruke innovative metoder for å få til løsninger, og tørre å teste, feile og lære hele tiden.

Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Som CRM ansvarlig vil du ha helhetlig ansvar for utvikling og arkitektur av vår CRM løsning
  • Konfigurasjon og funksjonsoppsett av Microsoft Dynamics CRM. Du vil jobbe med alt fra forretningsprosesser, CRM løsningsarkitektur, funksjonell CRM design og konfigurasjon, datamodellering, integrasjon, test, kursing og utrulling.
  • Ansvar for oppfølging av (innleide og eksterne) utviklingsressurser på disse systemene

Vi søker deg som:

  • Har erfaring som løsningsarkitekt og utvikler på Dynamics CRM plattformen (alternativt Salesforce, Sugar CRM, SAP CRM, Oracle CRM eller liknende CRM plattformer)
  • Sertifiseringer på Dynamics CRM plattformen er en fordel.
  • Erfaring med .NET (C#), SQL og SOAP/REST
  • Fordel med integrasjonserfaring med mellomvare som Azure API Management, Scribe, BizTalk eller lignende
  • elsker tekniske problemstillinger og å forbedre systemer
  • er selvdreven og har motivasjon for å skape resultater
  • evner å omforme kundebehov til suverene tekniske løsninger
  • har kjennskap til webstandarder, API-utvikling, datasikkerhet Azure Devops og automated builds and release.

Erfaring med frivillighet eller erfaring fra organisasjonsarbeid er en fordel

Vi kan tilby:

  • Mulighet til å være med og styre digitaliseringsreisen i Norges Røde kors
  • Utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver, kompetent arbeidsmiljø, mulighet for å skape synlige resultater og høyt tempo.
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling gjennom meningsfylte og spennende arbeidsoppgaver i Norges og verdens største humanitære organisasjon.
  • Engasjerte kolleger og bredt kontaktnett i en mangfoldig organisasjon.

Røde Kors er opptatt av mangfold. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke, uavhengig av alder, kjønn, nedsatt funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Vi håper dette kan høres interessant ut og håper du vil sende oss en søknad. Ved søknad, send gjerne eksempler på kode du har laget, eksempler på problemer du har løst eller annet utført arbeid.

Har du spørsmål om stillingen, ta kontakt med leder for IKT enheten Even Røgeberg via Linkedin.com eller even.rogeberg@redcross.no.