Digital strateg, Greenpeace Norge

Søknadsfrist: 19.04.2021
Sted: Oslo
Stilling: Prosjekt

Vil du være med og redde verden?

Verden trenger mennesker som vil kjempe for klimaet og framtiden, og som vet hvordan vi skal bruke sosiale medier for å skape engasjement for planeten vår. 

Greenpeace Norge styrker sitt sosiale medier-team. Din jobb blir å skape engasjement på sosiale medier og nettsidene våre, med særlig fokus på strategiutvikling for å oppnå dette. Vi ser etter deg som vil være med og vinne flere seire for havet, klimaet og en levende planet. Du blir en del av et sterkt team med mange eksperter på forskjellige felt; alt fra klima og biologisk mangfold, til kommunikasjon, innsamling, markedsføring og sivil ulydighet. Sammen legger vi press på makthaverne i politikken og næringslivet. 

Som en del av sosiale medier-teamet vårt, utvikler du strategier som gjør at vi kan påvirke debatten og vinne kampanjer. Du bidrar også med inspirerende innhold til kanalene våre. Noen ganger lager du ideer fra bunnen av, og andre ganger tilpasser du internasjonalt materiale for et norsk publikum. Du tar avgjørelser basert på både data og intuisjon, både selvstendig og i samarbeid med dine kolleger.

Greenpeace er en arbeidsplass med integritet. Hos oss er ikke «bærekraft» og «klima» tomme moteord, men noe vi jobber for å fremme hver eneste dag. Vi vet at en treffende kampanje i sosiale medier kan ha like mye betydning som det vi gjør ute i feltet hver eneste dag, om ikke mer. I tillegg til å forandre verden får du en gjeng med utrolig trivelige kollegaer, som alle brenner for det de jobber med. 

I Greenpeace får du jobbe sammen med et stort internasjonalt team av miljø- og klimaeksperter, analytikere, sosiale medier-strateger og markedsførere.

Stillingen er et prøveprosjekt på ett år med mulighet for forlengelse. Arbeidssted er vårt supre kontor ved Akerselva i Oslo (for øyeblikket hjemmekontor) – og noen ganger ute i felt. 

Vi ser etter deg som:

  • Har et sterkt samfunnsengasjement
  • Er en god formidler
  • Jobber godt både selvstendig og med andre
  • Liker å jobbe strategisk og datadrevet for å oppnå gode resultater

Egenskaper som er viktige i jobben:

  • Strategisk evne: Du tenker to skritt framover, setter smarte mål, og optimerer underveis. 
  • Jobber målrettet med planlegging, testing, analyse og evaluering.
  • Har erfaring med å lage digitale strategies, for eksempel for sosiale medier-kanaler
  • Du mestrer forskjellige kanaler, og vi tror du har jobbet med alt fra nyhetsbrev og publisering på nettsider til sosiale medieplattformer. Det er bra om du har erfaring med publiseringsverktøy som WordPress, Salesforce eller tilsvarende.
  • Det er en stor fordel om du liker å gjøre enkle dataanalyser og har erfaring med søkemotoroptimalisering 
  • Konseptuell evne: Du kan utvikle en idé fra skissestadiet til et ferdig, fengende produkt, ved hjelp av Adobe-pakke og kreativ sans. Det er positivt om du har jobbet med store kampanjer.
  • God formidlingsevne: Du kan formulere deg på en korrekt, kraftfull og engasjerende måte.
  • Nysgjerrig: Du holder deg oppdatert på trender innen sosiale medier og kommunikasjon og liker å teste nye verktøy.
  • Språk: Flytende norsk og engelsk

Send oss en kort søknad, CV og noen arbeidsprøver innen 19. april via lenken. Vi intervjuer aktuelle kandidater fortløpende. Stillingen kan derfor bli besatt tidligere.  

Kontaktpersoner: 

  • Frode Pleym, leder i Greenpeace Norge: 973 07 378 eller frode.pleym(at)greenpeace.org
  • Oda Grønbekk, kommunikasjonsrådgiver i Greenpeace Norge: 924 21 215 eller oda.gronbekk(at)greenpeace.org 

Om arbeidsgiveren

Greenpeace er verdens største, uavhengige miljøorganisasjon og fungerer som en stemme den sårbare planeten vår trenger i møte med klima- og miljøproblemer. Vi fremmer løsninger, vi fremmer forandring og vi fremmer handling.

Gjennom medlemsstøtte, som du kan bidra med, sørger Greenpeace Norge for å endre holdningen og kjærligheten til naturen, klima og dyr for folk flest i Norge. Som en del av Greenpeace gjør du at langsiktige prosjekt kan fortsette for å, og du vil være på fronten av klimakampen.

Noen mennesker ser kun tømmer når de ser en skog. Men millioner av mennesker ser natur, hjem for dyr, planter og mennesker. En arv vi må ta vare, for dagens og morgendagens generasjoner. Med tilstedeværelse i 55 land verden rundt jobber vi for å tvinge myndigheter og selskaper til å ta ansvar for klima og miljø. Om det er på gatene eller gjennom stemmeseddelen, så er vi sterkest når vi jobber sammen.